Hardware
🖨️Echipamente fiscale A.M.E.F...
❓Întrebări frecvente A.M.E.F.
7min
vezi mai jos cele mai frecvente întrebări legate de utilizarea a m e f împreună cu răspunsurile aferente pentru mai multe detalii îți stăm la dispoziție la adresa de e mail support\@expressoft ro cum pot achiziționa un a m e f ? achiziția unui aparat de marcat electronic fiscal se face direct de la expressoft technology poți plasa o comandă online sau poți intra în contact cu un reprezentant de vânzări la numărul de telefon +4021 201 11 02 după achiziționarea aparatului de marcat electronic fiscal se depune la dgrfpb dosarul pentru obținerea numărului de ordine în vederea fiscalizării, dosar ce va cuprinde de la expressoft factură fiscală, declarație de încasare (în cazul plăților prin o p ), certificatul de garanție, copie autorizație de distribuție de la comisia de avizare, copie proces verbal de sigilare de la dgrfpb din partea utilizatorului final cui (copie), cif (copie), copie c i administrator, copie după contract de închiriere / vânzare cumpărare / contract comodat punct de lucru, copie după certificatul constatator al punctului de lucru, cerere de atribuire a numărului de ordine, declarație pe propria răspundere privind adresa de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal mai rapid se poate obține nui (număr unic de înregistrare) de la anaf prin intermediul spațiului public virtual (spv) prin completarea și semnarea formularului c801 precum și prin încarcarea unei arhive cu toate actele enumerate mai sus după obținerea certificatului nui, contactează expressoft technology pe e mail support\@expressoft ro în vederea programării fiscalizării în urma fiscalizării, utilizatorul trebuie ca în 24 ore să se deplaseze la sediul anaf de care aparţine punctul de lucru, pentru avizarea declarației de instalare, a registrului special si a cărții de intervenție un exemplar al declaraţiei de instalare va rămâne la administraţia financiară de care aparţine punctul de lucru, un exemplar la anaf sediul social, un exemplar la utilizator, un exemplar la distribuitor (expressoft technology srl) şi un exemplar la unitatea de service cum fiscalizez un a m e f ? pentru fiscalizarea unui aparat de marcat electronic fiscal se întocmește un dosar pentru cerere de înregistrare (anaf) pentru municipiul bucurești trebuie să se prezinte personal unul dintre administratori sau unul dintre asociați ori un delegat cu procură notarială procedura se poate derula și prin spațiul public virtual (s p v) la anaf ai nevoie de următoarele documente documente primite la achiziționarea a m e f factură fiscală chitanță / ordin de plată certificat de garanție proces verbal de sigilare de la administrația financiară (copie) avizul de la comisia de avizare (copie) documente din partea societății pe care o reprezinți cui (copie + original) cif (copie + original) dovada punct de lucru (copie + orginal) cerere de atribuire a numărului de ordine cu aceste documente vei merge la administrația națională de administrare fiscală de pe raza județului de care aparții pentru obținerea numărului de ordine mai rapid se poate obține nui (număr unic de înregistrare) de la anaf prin intermediul spațiului public virtual (spv) prin completarea și semnarea formularului c801 precum și prin încărcarea unei arhive cu toate actele enumerate mai sus după obținerea certificatului nui, contactează expressoft technology pe e mail support\@expressoft ro în vederea programării fiscalizării în urma fiscalizării, utilizatorul trebuie ca în 24 ore să se deplaseze la sediul anaf de care aparţine punctul de lucru, pentru avizarea declarației de instalare, a registrului special și a cărții de intervenție un exemplar al declaraţiei de instalare va rămâne la administraţia financiară de care aparţine punctul de lucru, un exemplar la anaf sediul social, un exemplar la utilizator, un exemplar la distribuitor (expressoft technology srl) şi un exemplar la unitatea de service fiscalizarea se realizează în termen de 7 zile de la data primirii numărului de ordine de la anaf declarația de instalare (în 4 exemplare) se va depune la administrația financiară în termen de 24 ore de la fiscalizare cum refiscalizez un a m e f ? în situația în care comerciantul devine plătitor sau neplătitor de tva, acesta trebuie să se prezinte la sediul expressoft cu aparatul de marcat electronic fiscal cartea de intervenție și registrul special declarația de instalarea a a m e f copie cui, copie cif ștampilă odată ajuns la sediul expressoft se predă tehnicianului autorizat memoria fiscală și sd card se întocmește un proces verbal pentru predarea memoriei se extrag fișierele xml din ultimele 2 luni pentru schimbare punct de lucru comerciantul depune formularul f4105 de schimbare adresă punct de lucru, iar ulterior trimite recipisa către expressoft technology cum recuperez documentele a m e f ? în cazul în care ai pierdut registrul special, cartea de interventii, certificatul de atribuire și / sau declarația de instalare, pașii sunt următorii trebuie dat un anunt la un ziar (orice ziar) prin care declarați ce anume ați pierdut din cele menționate mai sus exemplu “ sc srl , cui , nr inreg , cu sediul social pierdut a a m e f model , tip serie , seria fiscala instalata la pct de lucru le declaram nule ” achiziționare documente noi , în format duplicat reconstituire documente conform rapoartelor din aparatele fiscale documentele trebuie să ajungă în posesia expressoft technology, semnate și stampilate de către utilizator depunere documentație anaf cărțile noi anuntul din ziar tipărit (eventual și o copie) declarație de instalare și nr de ordine în original (acolo unde există, dacă nu sunt declarate pierdute) + copii xerox copie cui copie cif împuternicire + copie ci împuternicit cum transfer a m e f către altă societate? în situația în care se schimbă proprietarul aparatului de marcat electronic fiscal, comerciantul trebuie să se prezinte la sediul expressoft cu următoarele aparatul de marcat electronic fiscal cartea de intervenție și registrul special declarația de instalare documentele firmei ștampila odată ajuns la sediul expressoft se predă tehnicianului autorizat memoria fiscală și sd card se întocmește un proces verbal pentru predarea memoriei fiscale se extrag fișierele xml din ultimele două luni se întocmește și se depune de către comerciant formularul f4105 de înstrăinare aparat de marcat electronic fiscal recipisa se trimite către expressoft technology expressoft technology, pe baza recipisei, intocmeste și depune f4103 cu noul proprietar care e procedura pentru a m e f la desființare firmă? în situația în care societatea se desființează, comerciantul trebuie să se prezinte la sediul expressoft cu următoarele aparatul de marcat electronic fiscal cartea de intervenție și registrul special declarația de instalare documentele societății ștampila odată ajuns la sediul expressoft se predă tehnicianului autorizat memoria fiscală si sd card se întocmește un proces verbal pentru predarea memoriei se extrag fișierele xml din ultimele 2 luni este obligatorie deținerea unui contract de service a m e f ? contractul de service este obligatoriu conform art 102 , alineat 8 și 9 din hg479/2003 completată cu hg804/2017 “(8) distribuitorii autorizaţi sau unităţile acreditate din reţeaua acestora au obligaţia să anexeze la cartea de intervenţii o copie a contractului de service pentru aparatul în cauză, pentru perioada de garanţie sau pentru perioada de postgaranţie, după caz (9) în situaţia în care la punctul de lucru al utilizatorului funcţionează aparate de marcat electronice fiscale de acelaşi tip, iar service ul este asigurat de acelaşi distribuitor sau unitate acreditată a acestuia, contractul de service prevăzut la alin (8) se anexează la o singură carte de intervenţii ” este obligatorie deținerea unui contract de consumabile pentru a m e f ? conform ordonanței de urgență nr 28 din 25 martie 1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale republicată și modificată de og 47/2007 utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale sunt obligați să folosească numai consumabile de tipul și cu caracteristicile tehnice prevăzute în manualul de utilizare a aparatului respectiv; să folosească numai consumabile care asigură menținerea lizibilității datelor pe perioada de arhivare prevazută de prezenta ordonanță de urgență; să solicite distribuitorului autorizat de la care a cumpărat aparatul sau unității acreditate de către acesta completarea manualului de utilizare cu informații privind tipul și caracteristicile tehnice ale consumabilelor, dacă manualul de utilizare a aparatului respectiv nu conține astfel de informații; să încheie cu furnizorii consumabilelor contracte ferme conținând clauze de livrare numai a consumabilelor de tipul și cu caracteristicile tehnice prevăzute în manualul de utilizare, care să asigure menținerea lizibilității datelor pe perioada de arhivare prevăzută de prezenta ordonanță de urgență, precum și clauze privind daunele la care sunt îndreptățiți utilizatorii în cazul nerespectării clauzelor contractuale de către furnizori care e procedura pentru netransmiterea rapoartelor a m e f către anaf? în cazul în care primești în spv notifcare de la anaf privind netransmiterea rapoartelor / datelor către servere, iar perioada notificată este mai mare 2 luni și aparatele au fost utilizate fiind emise bonuri fiscale în aceste perioade, aparatele trebuie aduse în service în vederea reindexării, împreună cu cartea de intervenții, registrul special, pentru soluționarea situației din adresă transmisă de către anaf acest lucru implică o intervenție service care nu este inclusă în abonamentul de service anual amef, fiind supusă tarifării situația survine din cauza faptului că aparatele de marcat electronice fiscale nu au transmis date în această perioadă, problema fiind de la conexiunea la internet chiar dacă nu au fost utilizate în nicio zi din lună, trebuie să transmiți retroactiv f4109 , pentru fiecare lună în parte a perioadei menționate există posibilitatea verificării conectării și transmiterii informațiilor către serverele anaf prin generarea unui raport tehnic, chiar de către utilizator, raportul putând fi generat în orice moment al zilei mai jos se regasește o imagine din aplicația expressoft fiscal pos precum și un exemplu de bon status online 1 0 reprezintă validarea că imprimanta / casa de marcat transmite date către serverele anaf ce alte produse complementare se pot utiliza împreună cu a m e f ? în cadrul procesului de vânzare, comerciantul poate utiliza, în funcție de necesități sistemul pos expressoft soluția de stock control expressoft echipamente periferice (sisteme pos, imprimante termice, sertare de bani, cântare electronice, role de hartie aparat de marcat electronic fiscal , etc ) cum verific listarea de bon fiscal din interfața datecstcnet? accesează interfața fiscală grafică de la shortcut ul “ interfață fiscală – user ” în fereastra deschisă introdu parola user apasă cu mopuse ul butonul ok se va deschide ecranul următor bonul fiscal s a generat (apare în lista de bonuri emise – tabul relistare bon ), dar nu s a listat pe casa de marcat pentru o identificare mai ușoară urmărim denumirea imaginii bonului în partea stângă aceasta are formatul native data ora dude apăsând click pe denumire putem observa în partea dreaptă numărul camerei (randul 2), componenta bonului și plata (penultimul rând) verifică dacă imprimanta are rolă imprimanta este în “comunicație pc” (din primul meniu se apasă tasta 6 pentru datecs dp25) imprimanta listează raport x au trecut mai mult de 24 de ore de la ultima închidere (dacă au trecut mai mult de 24 de ore trebuie scos un raport z) după rezolvarea problemei de comunicație, comanda ‘ print ’ din tabul relistare bon fiscalizează încă o dată suma acest buton se va folosi pentru printarea bonurilor numai după ce ne asiguram din dude front application că bonul nu a fost listat bonul fiscal nu s a generat verifică dacă interfața comunică cu baza de date, apăsând butonul test comunicație rezultatul returnat ar trebui să fie următorul rețeaua de internet a fost schimbată (alt punct de acces wi fi, hotspot telefon, etc ) dacă este returnată o eroare, contactează echipa de suport expressoft driverul fiscal este rezident accesează meniul tools și selectează opțiunea verifică driver dacă driverul este pornit va fi afișat următorul mesaj dacă driverul nu este pornit va fi afișat mesajul următor pentru a porni driverul se va selecta din meniul tools opțiunea start driver în cazul în care driverul nu pornește, deschide fișierul hmsres exe din calea c \datecstcnet și verifică după statusul lui ( verifică driver ) alte cazuri in care un bon fiscal nu se va lista avem înregistrat un avans de cota tva x% pe care îl compensăm cu serivicii de cote tva diferite exemplu avans cazare tva 5% compensează cazare tva 5% (corect) și parțial vin spumant tva 19% (greșit) în folio au fost încarcate servicii negative (altele decât corecțiile făcute cu opțiunea adjust/discount item) în folio există o formă de plată nefiscală în aceste cazuri se va separa plata împreună cu servicii care să însumeze totalul acesteia într un alt folio error execute script registration mode error end of 24 hour blocking eroarea apare în momentul în care au trecut mai mult de 24 de ore de la ultimul raport z se va emite z ul după care se va printa bonul din tab ul relistare bon al interfeței fiscale o altă cauză pentru nelistarea bonului fiscal poate fi dată de neconcordanța între prețul unitar, cantitate și total cantitate preț unitar = valoare totală – dacă această relație nu este respectată bonul fiscal nu se va genera în această situație se poate ajunge când în folio se postează un serviciu cu preț predefinit atunci când cantitatea este modificată fără a fi golit câmpul amount exemplu corect pentru a lista bonul fiscal în situația exemplificată mai sus, corectează linia greșită și repostează corespunzător după lungi perioade de funcționare, recomandăm un restart al driverului interfeței fiscale, acționând ca un refresh asupra citirii serviciilor și plăților din baza de date cum modific ora de iarnă/vară? de două ori pe an are loc schimbarea orei oficiale, marcând tranziția la ora de vară, respectiv iarnă astfel, în ultima duminică din martie, ora 3 00 a dimineții devine automat ora 4 00, iar în ultima duminică din octombrie, ora 4 00 a dimineții devine automat ora 3 00 ce înseamnă această schimbare pentru tine? actualizarea trebuie efectuată înainte de prima vânzare din ziua respectivă pentru a evita orice neconcordanțe în raportarea zilnică în situația în care actualizarea nu este realizată înainte de prima tranzacție, recomandăm emiterea raportului z și așteptarea minim 1 oră acest lucru este necesar deoarece, în contextul trecerii la ora de iarnă, ceasurile sunt setate înapoi, iar noua oră nu poate fi mai mică decât ora la care s a efectuat raportul z expressoft fiscal pos și interfața datecstcnt în contextul acestei modificări, îți reamintim că aplicația expressoft fiscal pos și interfața datecstcnet (pentru hoteluri) necesită adaptarea la această schimbare consultă pașii necesari pentru actualizarea orei de mai jos modificare oră interfață datecstcnet la schimbarea orei de vară/iarnă, în cazul în care ora nu s a actualizat automat, actualizarea orei se va face din interfața datecstcnet acceseză rapoarte fiscale / management ecr, actualizează ora în formatul corect în câmpul ora \[hh\ mm\ ss] și salvează apăsând butonul salvează data/ora în intervalul respectiv nu trebuie să se fi emis bonuri fiscale această operatiune se poate face numai după ce listezi un raport z modificare oră expressoft fiscal pos modificare oră sistem unele sisteme de operare (pos uri) pot fi setate pentru schimbarea automată a orei de aceea, te rugăm să verifici corectitudinea orei și în cazul în care observi că aceasta nu este corect setată, urmează pașii de mai jos în situația în care data și ora sunt corecte, urmează pașii din secțiunea modificarea orei pe imprimanta / casa fiscală ora se va modifica dimineața, înainte de a porni aplicațiile expressoft urmează acești pași pentru a modifica ora sistemului deschide fereastra date and time properties astfel dublu click pe ceas, situat în partea dreaptă a barei de start sau din fereastra control panel (start\settings\control panel) accesează modulul date and time în situația în care sistemul de operare este windows 10/11 , urmează pașii de mai jos în windows 10/11 actualizarea datei și a orei se realizează în mod automat dacă setarea adjust for daylight saving time automatically este on nu este nevoie de setări suplimentare dacă setarea adjust for daylight saving time automatically este off , atunci se apasă butonul change și schimbarea orei se realizează manual verifică încă odată atât corectitudinea datei, cât și a orei pornește aplicațiile expressoft modificare oră imprimantă / casă fiscală ora pe aparatul fiscal nu poate fi modificată dacă ora introdusă este anterioară orei ultimei tranzacții de bon fiscal sau închidere fiscală (z) mai exact, dacă am bon fiscal emis înainte de schimbarea orei, aparatul fiscal va bloca orice încercare de modificare a orei iar actualizarea ceasului trebuie amânată cel puțin 1 2 ore pentru a modifica ora aparatului fiscal datecs, se procedează după cum urmează deschide aplicația expressoft fiscal pos apasă butonul citește ceasurile aplicația fiscal pos citește ceasul sistemului (pos ul) versus ceasul aparatului fiscal apasă butonul actualizează ceasul imprimantei în cazul în care, există o diferență între ora calculatorului și cea a aparatului fiscal mai mare de 3 (trei) ore , la deschiderea aplicației expressoft fiscal pos va apărea mesajul după apăsarea butonului ok, deschide aplicația expressoft fiscal pos și urmează pașii 1 apasă butonul actualizează ceasul imprimantei la apăsarea acestui buton va fivizibil mesajul 2 obține codul de validare al datei urmând pașii de mai jos, cu condiția ca data calculatorului să fie într adevăr cea corectă accesează site ul http //ls02 expressoft ro/, http //ls02 expressoft ro/ apoi accesează secțiunea case fiscale introdu codul din imagine și apasă butonul validare copiază codul generat din cadrul câmpului cod modificare oră (activă) 3 lipește codul generat în cadrul câmpului de modificare ceas ( aplicația expressoft fiscalpos) 4 apasă butonul acceptă