MyBusiness
Utilizatori

Roluri

6min

Drepturile de operare ale utilizatorilor în cadrul aplicațiilor din ecosistemul Expressoft sunt grupate pe roluri de securitate. Un astfel de rol reprezintă un set de privilegii și nivelul de acces la diferite meniuri și funcționalități din unal sau mai multe aplicații Expressoft. Rolurile permit configurarea granulară a permisiunilor pentru adăugare, modificare, dezactivare sau vizualizare pentru fiecare funcționalitate în parte.

Fiecare utilizator care accesează aplicațiile Expressoft trebuie să aibă asociat un rol de securitate care îi oferă o serie de drepturi de operare. Utilizatorii cu permisiuni extinse (utilizatori de tip Administrator) pot controla drepturile de acces ale celorlalți utilizatori ai sistemului, pentru a proteja datele sensibile și a aloca fiecărui utilizator drepturile necesare pentru a efectua operațiunile zilnice.

Rolul de securitate este esențial pentru a controla accesul utilizatorului la diversele părți ale sistemului, alege-l cu atenție!

Aaplicațiile poate avea configurate roluri specifice, implicite sau personalizate conform nevoilor afacerii tale. Rolurile implicite, care vin predefinite cu permisiuni clar definite, sunt cele de administrator, manager și operator. Consultă drepturile de acces ale fiecărui rol în parte deschizând un rol și verificând secțiunea Personalizează permisiuni.



MyBusiness îți permite să gestionezi rolurile și drepturile utilizatorilor pentru toate aplicațiile din ecosistemul Expressoft, în afară de Platform. Urmează acești pași pentru a accesa pagina Roluri:

1

Accesează MyBusiness cu un utilizator care are drepturi de a accesa rolurile.

2

Alege compania pentru care dorești să faci modificări.

3

În pagina principală a aplicației, deschide meniul Utilizatori și selectează opțiunea de meniu Roluri.

4

În pagina Roluri poți vedea toate rolurile definite în sistem, le poți filtra și căuta pentru a regăsi rolul dorit, poți adăuga roluri personalizate, le poți modifica pe cele existente (cu excepția celor implicite) prin apăsarea pe denumirea rolului dorit și editarea permisiunilor, sau le poți dezactiva

Pagina Roluri
Pagina Roluri


Roluri implicite (default)

MyBusiness oferă implicit următoarele roluri pentru aplicațiile Expressoft, fiecare cu o serie de permisiuni predefinite:

  • Administrator (default) – acest rol are drepturile de acces cele mai extinse, putând pot controla drepturile de acces ale celorlalți utilizatori ai sistemului și având drept de operare asupra tuturor funcționalităților din sistem.
  • Manager (default) – acest rol are drepturile de acces de tip vizualizare asupra majorității funcționalităților din sistem.
  • Operator (default) – acest rol are drepturile de acces de tip adăugare și modificare asupra funcționalităților din sistem legate de operarea zilnică a afacerii, fără drepturi de configurare.

Rolurile implicite nu au permisiunile personalizabile. Ele sunt propunerile noastre pentru seturile de permisiuni cele mai utilizate pentru utilizatori de sistem cu mai multe sau mai puține privilegii de acces. Consultă permisiunile fiecărui rol în parte în secțiunea Personalizează permisiuni accesibilă prin apăsarea pe numele rolului dorit.

Pe baza acestor roluri implicite, poți adăuga alte roluri personalizabile, în funcție de necesitățile afacerii. Pentru clarificări sau asistență suplimentară, contactează departamentul de suport.

Rolurile definite în sistem au afișată aplicația pentru care oferă permisiuni de acces, denumirea, precum și starea.

Căutare și filtrare roluri
Căutare și filtrare roluri


Poți filtra  spre afișare toate rolurile, doar pe cele active sau pe cele dezactivate.

Caută  un rol după conținutul coloanelor de mai sus sau chiar printr-o căutare avansată folosind mai multe criterii în același timp.

Dacă ai nevoie de roluri cu permisiuni diferite de cele preconfigurate în cadrul rolurilor implicite, poți crea propriile tale roluri. Urmează pașii de mai jos pentru a adăuga un rol pe care ulterior îl poți asocia unor utilizatori:

1

În pagina Roluri, apasă butonul Adaugă rol.

Rol

2

În pagina Creează rol nou, în secțiunea Rol, completează următoarele informații în câmpurile disponibile, mai ales cele obligatorii marcate cu *:

  • Nume: Introdu un nume sugestiv pentru noul rol.
  • Aplicații: Selectează aplicațiile la care vor avea drepturi de acces utilizatorii cu acest rol.
  • Rol părinte: Selectează un rol existent căruia îi vei subordona ierarhic noul rol. Utilizatorii cu noul rol nu vor putea modifica setările rolului părinte. Permisiunile noului rol vor trebui setate manual, ele nefiind moștenite de la rolul părinte!
  • Manager de tură: Activează opțiunea dacă rolul presupune responsabilități de manager de tură.
Pagina Creează rol nou
Pagina Creează rol nou


Permisiuni

3

În secțiunea Personalizează permisiuni, configurează după necesitățile tale permisiunile pentru noul rol.

4

Deschide pe rând opțiunile de meniuri din partea stângă și acordă sau retrage permisiunile de acces definite pentru acea opțiune, activând sau dezactivând comutatoarele.

Personalizează permisiunile rolului
Personalizează permisiunile rolului


Alege cu atenție permisiunile pentru care dai acces utilizatorilor cu noul rol atașat. Aceștia vor putea efectua operațiunile specificate în cadrul aplicațiilor selectate mai sus.

5

Dacă ai terminat modificările dorite asupra rolului, apasă butonul Salvează pentru a pentru a crea noul rol și pentru a-i aplica setările de permisiuni.

Din acest moment, poți asocia noul rol la utilizatorii aplicațiilor Expressoft.

Asigură-te că fiecare utilizator are rolul corespunzător responsabilităților sale în cadrul organizației. Verifică periodic drepturile de utilizator pentru a menține securitatea sistemului.

Dacă nu mai dorești să folosești un anumit rol, îl poți dezactiva. După dezactivare, rolul nu este șters, dar utilizatorii care au avut atribuit acel rol nu vor mai putea accesa aplicația la care le dădea drepturi de acces. Verifică dacă ai utilizatori în această situație și decide dacă este necesar să le aloci alt rol.

Dacă dorești dezactivarea unui rol, urmează pașii de mai jos:

1

În pagina Roluri, caută rolul pe care dorești să îl dezactivezi și bifează-l pentru a-l selecta.

2

Apasă butonul Dezactivează.

Dezactivează rol
Dezactivează rol

3

Sistemul dezactivează rolul.

Utilizatorii care au asociat rolul dezactivat nu mai pot accesa sistemul.

Te poți răzgândi în privința dezactivării și poți reactiva rolul prin selectarea opțiunii Activează. Utilizatorii cu rolul reactivat vor putea opera din nou în aplicații conform drepturilor de acces.