MyBusiness

Utilizatori

6min

Fiecare persoană care accesează una sau mai multe aplicații din ecosistemul Expressoft va face acest lucru pe baza unui set de permisiuni alocat și înregistrat în sistem, numit utilizator. Accesul în aplicații se face apoi pe baza adresei de mail și a parolei setate pentru acea persoană, iar drepturile de operare sunt cele configurate în cadrul rolului care i-a fost alocat.

Asociază rolul potrivit fiecărei persoane care accesează sistemul în funcție de responsabilitățile pe care le are.

Tot la nivelul fiecărui utilizator sunt definite drepturile asupra fiecărei locații definite în afacerea ta. Drepturile unui utilizator de a opera POS-urile unui anumit salon le poți gestiona accesând meniul Saloane.

MyBusiness îți permite să gestionezi utilizatorii tuturor aplicațiilor Expressoft, cu excepția Platform.

Pentru a adăuga utilizatori cu rol de Administratori pentru Expressoft Platform, trebuie să ai rolul de Proprietar și să urmezi instrucțiunile din pagina Platform - Utilizatori . Tot în Platform poți promova utilizatori existenți ai altor aplicații Expressoft ca Administratori pentru Platform.

Utilizatorii creați în Platform pot fi editați doar acolo de către Proprietar.



Urmează acești pași pentru a accesa pagina Utilizatori din MyBusiness:

1

Accesează MyBusiness cu un utilizator care are drepturi de a accesa aplicația și de a gestiona utilizatorii.

2

Alege compania pentru care dorești să faci modificări.

3

În pagina principală a aplicației, deschide meniul Utilizatori și selectează opțiunea de meniu Utilizatori.

4

În pagina Listă utilizatori poți vedea toți utilizatorii adăugați deja la aplicațiile Expressoft, îi poți căuta pentru a regăsi utilizatorul dorit, poți adăuga utilizatori noi, îi poți modifica pe cei existenți (cu excepția celor de Platform) prin apăsarea pe numele complet al utilizatorului, sau îi poți dezactiva. Pentru utilizatorii care au nevoie de un cod PIN pentru a se autentifica în aplicații, le poți genera unul sau îl poți dezactiva pe cel existent.

Pagina Listă utilizatori
Pagina Listă utilizatori


În pagina Listă utilizatori găsești lista cu utilizatorii adăugați deja la aplicațiile Expressoft accesibile contului de care aparții. Utilizatorii au afișat numele complet, adresa de email, numărul de telefon, rolul, aplicațiile pe care le poate accesa, precum și starea activă sau inactivă. 

Căutare utilizatori
Căutare utilizatori


Caută  un utilizator după nume, prenume, email sau chiar printr-o căutare avansată folosind mai multe criterii în același timp, cum ar fi rol, stare sau aplicație.

Urmează pașii de mai jos pentru a adăuga un utilizator cu rolul dorit cu acces la una sau mai multe aplicații Expressoft, cu excepția Platform:

1

În pagina Listă utilizatori, apasă butonul Adaugă utilizatori.

2

În pagina nou deschisă, în secțiunea Setări generale utilizator, completează următoarele informații în câmpurile disponibile, mai ales cele obligatorii marcate cu *:

  • Prenume: Introdu prenumele utilizatorului.
  • Nume: Introdu numele de familie al utilizatorului.
  • Email: Adaugă adresa de email a utilizatorului.
  • Mobil: Numărul de telefon mobil al utilizatorului.

Asigură-te că adresa de email este una activă și accesibilă utilizatorului. Acesta va primi un mesaj pe adresa introdusă aici pentru activarea contului de utilizator.

Secțiunea Setări generale utilizator
Secțiunea Setări generale utilizator

3

Activează opțiunea Este șofer dacă persoana respectivă va efectua servicii de livrare. Alege apoi tipul de transport din lista derulantă afișată.

4

În secțiunea Rol utilizator, alege locațiile în care va avea drepturi de operare.

Drepturile unui utilizator de a opera POS-urile unui anumit salon le poți gestiona accesând meniul Saloane .

Secțiunea Roluri utilizator
Secțiunea Roluri utilizator

5

Configurează drepturile de acces ale utilizatorului prin alegerea rolului dorit. Rolul ales îi oferă utilizatorului acces la aplicațiile menționate, precum și un set de drepturi și privilegii de operare la nivelul acelor aplicații.

Rolul de securitate este esențial pentru a controla accesul utilizatorului la diversele părți ale sistemului, alege-l cu atenție!

Fiecare aplicație poate avea configurate roluri specifice, implicite (default) sau configurate manual. Rolurile implicite sunt cele de Administrator, Manager și Operator, cu drepturi de acces la toate aplicațiile Expressoft, dar cu privilegii diferite. Rolurile configurate manual oferă drepturi de acces doar la aplicațiile pentru care le-ai configurat.

Consultă drepturile de acces ale fiecărui rol în parte în meniul Roluri.

6

Apasă butonul Salvează din colțul drept jos pentru a adăuga noul utilizator în baza de date.

După adăugarea utilizatorului în sistem, îi poți modifica toate informațiile pe care le-ai precizat la crearea utilizatorului.

După ce salvezi un utilizator nou, sistemul trimite automat un mesaj pe adresa de mail introdusă pentru acesta. Persoana pentru care ai adăugat contul de utilizator trebuie să deschidă mesajul și să urmeze instrucțiunile de activare, accesând link-ul setare a parolei de acces. În caz contrar, nu va putea accesa aplicațiile din ecosistemul Expressoft la care îi dă dreptul rolul ales!

Activare cont de utilizator și setare parolă de acces
Activare cont de utilizator și setare parolă de acces


Noul utilizator poate apoi accesa aplicațiile Expressoft în baza parolei setate.

Dacă ai adăugat roluri pe o aplicație pe care utilizatorii se autentifică folosind un cod PIN, cum ar fi POS, atunci sistemul setează automat un PIN temporar.

Utilizatorii cu rol doar pe aplicația POS care nu au adresă de email sau telefon își activează contul accesând sistemul POS. Nu uita să le comunici PIN-ul temporar pe care îl generează sistemul!

Document image


PIN-ul temporar este valabil doar la prima accesare a sistemului POS, moment în care utilizatorul este instruit să îl modifice.

Ulterior, utilizatorul va accesa Expressoft Platform și își va regăsi PIN-ul în pagina Setări profil utilizator . Informațiile de profil ale utilizatorului sunt accesibile prin apăsarea iconiței  din colțul drept sus al paginilor aplicației.

PIN temporar afișat în pagina de profil a utilizatorului respectiv
PIN temporar afișat în pagina de profil a utilizatorului respectiv


Atunci când este necesar să restricționezi accesul unui utilizator la sistemele POS, poți să îi dezactivezi codul PIN. Urmează pașii de mai jos:

1

În pagina Listă utilizatori, caută utilizatorul pentru care dorești să dezactivezi PIN-ul și apasă numele acestuia pentru a-l deschide pentru editare.

2

În pagina Actualizează utilizator, apasă butonul Dezactivează PIN.

Butonul Dezactivează PIN apare doar pentru utilizatorii cu rol în aplicațiile care necesită autentificarea pe bază de PIN.

Dezactivează codul PIN
Dezactivează codul PIN

3

Înapoi în pagina Actualizează utilizator, apasă butonul Salvează.

Codul PIN (cel temporar sau cel configurat de către utilizator, în funcție de situație) este dezactivat, iar utilizatorul nu mai poate accesa sistemele POS.

Dacă utilizatorul căruia i-ai dezactivat PIN-ul are un rol care îi dă acces și la alte aplicații Expressoft care nu necesită autentificare în baza unui PIN, acesta le va putea accesa în continuare.

Dacă dorești să blochezi accesul utilizatorului la toate aplicațiile Expressoft, dezactivează utilizatorul.

Dacă ai adăugat roluri pe o aplicație pe care utilizatorii se autentifică folosind un cod PIN, cum ar fi POS, atunci este necesar să le generezi un cod PIN cu care să se autentifice pe sistemele POS.

La crearea contului de utilizator, sistemul generează automat un astfel de PIN. În anumite situații, de exemplu dacă ai dezactivat PIN-ul, poate fi necesar să generezi un nou PIN.

Codul PIN generat este unul provizoriu și poate fi folosit pentru prima accesare a terminalul POS. Ulterior, terminalul POS îi va cere utilizatorului să își aleagă un PIN propriu.

Urmează acești pași pentru a genera un cod PIN unic pentru utilizator:

1

Deschide pentru editare utilizatorul pentru care dorești să generezi un PIN temporar.

2

În pagina Actualizează utilizator, apasă butonul Generează PIN temporar pentru ca sistemul să aloce automat un cod PIN unic acestui utilizator.

Generează cod PIN temporar
Generează cod PIN temporar

3

Apasă butonul Salvează din colțul drept jos al paginii pentru a salva modificările în sistem.

4

Dacă utilizatorul are acces și la alte aplicații decât POS, va regăsi PIN-ul temporar în pagina Setări profil utilizator. Informațiile de profil ale utilizatorului sunt accesibile prin apăsarea iconiței  din colțul drept sus al paginilor aplicației.

PIN temporar afișat în pagina de profil a utilizatorului respectiv
PIN temporar afișat în pagina de profil a utilizatorului respectiv


Dacă utilizatorul are acces doar la POS, îi poți comunica chiar tu PIN-ul temporar. Dacă are introdus un număr de telefon, sistemul îi trimite codul PIN generat prin mesaj SMS.

Utilizatorul poate folosi codul PIN generat pentru a se putea autentifica pe POS. Ulterior, utilizatorul trebuie să își aleagă un PIN propriu urmând instrucțiunile afișate pe POS.

Pentru a bloca accesul unui utilizator existent în cadrul tuturor aplicațiilor din ecosistemul Expressoft, acesta trebuie dezactivat.

Dacă dorești dezactivarea unui utilizator, urmează pașii de mai jos:

1

În pagina Listă utilizatori, caută utilizatorul pe care dorești să îl dezactivezi și apasă numele acestuia pentru a-l deschide pentru editare.

2

În pagina Actualizează utilizator, apasă butonul Dezactivează utilizator.

Dezactivează utilizator
Dezactivează utilizator

3

Confirmă dezactivarea utilizatorului, apăsând butonul Da.

4

Sistemul dezactivează utilizatorul.

Un utilizator dezactivat nu mai poate accesa niciuna dintre aplicațiile pentru care avea configurate drepturi de acces.

Te poți răzgândi în privința dezactivării și poți reactiva utilizatorul, apăsând butonul Activează utilizator.

Activează utilizator
Activează utilizator


Utilizatorul reactivat va putea opera din nou în aplicații conform drepturilor sale de acces.