MyBusiness
Configurări

Grupuri POS

5min

Grupurile POS din aplicația MyBusiness reprezintă structuri organizatorice care permit administrarea și gestionarea stațiilor de lucru și a saloanelor dintr-o anumită locație. Fiecare grup POS poate fi setat pentru a realiza închideri zilnice separate, facilitând gestionarea contabilă și operativă pe unități distincte. Pentru grupurile POS de tip Punct de vânzare, se generează rapoarte zilnice (Z) separate, ceea ce este util pentru monitorizarea vânzărilor și activităților.



Urmează acești pași pentru a accesa pagina Grupuri POS, unde poți gestiona toate grupurile POS definite în afacerea ta:

1

Loghează-te în MyBusiness cu un utilizator care are drepturi de a accesa meniul Configurare.

2

Alege compania pentru care dorești să faci modificări.

3

În pagina principală a aplicației, deschide meniul Configurare și selectează opțiunea de meniu Grupuri POS.

4

În pagina Grupuri POS poți vedea toate grupurile POS definite în sistem, le poți filtra pentru a regăsi grupul dorit, le poți modifica pe cele existente prin apăsarea pe denumirea grupului dorit și le poți trece în mod Live, poți adăuga grupuri noi sau poți dezactiva grupurile pe care nu le mai folosești. 

Pagina Grupuri POS
Pagina Grupuri POS


Asigură-te că fiecare grup POS este corect configurat pentru a se potrivi cu nevoile operaționale ale afacerii tale.

În pagina Grupuri POS găsești lista tuturor grupurilor POS care au fost înregistrate în sistem. Pentru fiecare grup POS sunt afișate următoarele informații:

  • Nume: Identifică grupul POS din listă.
  • Locație: Afișează locația în care este asociat grupul POS.
  • Tip: Precizează tipul de grup POS - Punct de vânzare sau Centru de apeluri. În funcție de acest tip, grupul este configurat cu anumite setări.
  • Stații de lucru: Numărul stațiilor de lucru incluse în grupul POS.
  • Mod: Poate fi Live (funcționare reală) sau Instruire (mod de test). Vezi aici cum treci un grup POS în modul live.
  • Stare: Afișează starea grupului POS (activ sau inactiv).
Filtrare și căutare grupuri POS
Filtrare și căutare grupuri POS


Poți filtra  spre afișare toate grupurile POS, doar pe cele active sau pe cele dezactivate.

Caută  un grup POS după nume, locație sau chiar printr-o căutare avansată folosind mai multe criterii în același timp.

Urmează pașii de mai jos pentru a adăuga o secție nouă:

1

În pagina Grupuri POS, apasă butonul Adaugă grup POS.

Informații generale

2

În pagina Adaugă grup POS, în secțiunea Informații generale, completează următoarele informații în câmpurile disponibile, mai ales cele obligatorii marcate cu *:

Secțiunea Informații generale
Secțiunea Informații generale

  • Nume: Introdu un nume descriptiv pentru grupul POS.
  • Locație: Selectează locația unde va fi activ acest grup POS.
  • Tip: Alege tipul grupului POS:
    • Punct de vânzare: Pentru grupuri care vor cuprinde stații de lucru folosite pentru vânzările directe.
    • Centru de apeluri livrări: Pentru grupuri care vor cuprinde stații de lucru folosite pentru gestionarea comenzilor preluate prin Call Center.
3

Continuă să configurezi setările specifice tipului de grup ales în secțiunea nou afișată, corespunzătoare tipului (punct de vânzare sau centru de apeluri ).

Setări punct de vânzare

4

Dacă ai ales să adaugi un grup POS de tip punct de vânzare, sunt afișate secțiunile Setări punct de vânzare și Centre de rezervare.

Completează informații despre:

  • Numele punctului de vânzare: Introdu denumirea punctului de vânzare.
  • Adresa serverului punctului de vânzare: Completează adresa IP a serverului pentru conectarea corectă la infrastructura POS.
Secțiunea Setări punct de vânzare
Secțiunea Setări punct de vânzare


Asigură-te că toate setările sunt corect introduse pentru a evita erorile de conectivitate.

Centre de rezervare

5

În secțiunea Centre de rezervare, decide dacă dorești ca acest grup POS să gestioneze rezervările. În acest caz, marchează opțiunea Activează funcția de centru de rezervare pentru acest grup POS și definește durata implicită a rezervărilor, în minute.

Secțiunea Centre de rezervare
Secțiunea Centre de rezervare

6

Apasă butonul Adaugă centru de rezervare pentru a defini centrele de rezervare care vor optimiza direcționarea comenzilor și rezervărilor către puncte POS specifice, pentru a optimiza fluxul de vânzări.

7

În fereastra deschisă, caută și selectează grupurile POS care vor fi servite ca centre de rezervare.

Selectează grupurile POS
Selectează grupurile POS

8

Apasă butonul Salvează pentru a adăuga grupurile POS selectate la lista de centre de rezervare.

9

Poți șterge un grup POS din lista de centre de rezervare prin acționarea butonului de ștergere  din dreptul grupului.

Grup POS configurat ca punct de vânzare
Grup POS configurat ca punct de vânzare

10

După ce termini de configurat grupul POS, salvează-l în baza de date pentru a-l putea folosi și a-i putea asocia stații de lucru.

Setări centru de apeluri (call center) de livrări

11

Dacă ai ales să adaugi un grup POS de tip centru de apeluri livrări (call center), este afișată secțiunea Setări centru de apeluri (call center) de livrări.

Apasă butonul Adaugă grup POS pentru a adăuga centrele de apeluri care vor deservi acest grup POS.

Secțiunea Setări centru de apeluri (call center) de livrări
Secțiunea Setări centru de apeluri (call center) de livrări

12

În fereastra deschisă, caută și selectează grupurile POS care vor fi deservite de către call center-ul de livrări.

Selectează grupuri POS deservite de call center
Selectează grupuri POS deservite de call center

13

Apasă butonul Salvează pentru a adăuga grupurile POS selectate la lista de centre deservite de grupul POS de tip call center.

14

Poți șterge un grup POS din listă prin acționarea butonului de ștergere  din dreptul grupului.

15

După ce termini de configurat grupul POS, salvează-l în baza de date pentru a-l putea folosi și a-i putea asocia stații de lucru.

Grup POS configurat ca și call center
Grup POS configurat ca și call center


Inițial, un grup POS este adăugat implicit în mod Instruire, pentru a putea face o serie de teste în perioada de implementare. Cât timp este în mod Instruire, tranzacțiile realizate de dispozitivele din acest grup nu intră în baza de date și în raportările oficiale.

Pentru a beneficia de raportările de business cu date reale, trebuie să treci grupul POS în mod Live. Poți face acest lucru în momentul în care ai terminat testele.

Urmează acești pași pentru a activa grupul și a-l trece în mod Live:

1

În pagina Grupuri POS, apasă denumirea grupului pe care dorești să îl activezi.

2

În pagina Actualizează grupul POS aferentă grupului selectat, în secțiunea Informații generale, apasă butonul Go Live.

Activează grupul POS
Activează grupul POS

3

Confirmă activarea grupului POS în fereastra Confirmare, prin apăsarea butonului Da.

Confirmă trecerea în mod Live
Confirmă trecerea în mod Live


Activarea grupului POS nu este reversibilă. Odată în modul Live, nu poți reveni la modul Instruire.

4

După activare, toate tranzacțiile de instruire sunt șterse și începând din acel moment toate datele sunt contorizate oficial. Toate tranzacțiile vor fi înregistrate și raportate în baza de date și în statisticile și rapoartele de business reale.

Dacă nu mai dorești să folosești un grup POS, îl poți dezactiva. După dezactivare, aceasta nu este șters din baza de date, dar nu îl mai poți folosi.

Dacă dorești dezactivarea unui grup POS, urmează pașii de mai jos:

1

În pagina Grupuri POS, caută grupul pe care dorești să îl dezactivezi și bifează-l pentru a-l selecta.

2

Alege opțiunea Dezactivează de deasupra listei de grupuri.

Dezactivează grupul POS selectat
Dezactivează grupul POS selectat

3

Sistemul dezactivează grupul POS.

Te poți răzgândi în privința dezactivării și poți reactiva grupul prin selectarea opțiunii Activează.