eFactura
Modulul eFactura oferă o soluție simplă și eficientă pentru gestionarea automatizată a facturilor, în conformitate cu cerințele fiscale privind facturarea electronică, asigurând transmiterea lor către și dinspre SPV ANAF.
Consultă manualul de utilizare eFactura pentru a afla detalii suplimentare. Află răspunsuri la cele mai frecvente întrebări aici. Vizionează prezentarea video a aplicației:
Pentru a actualiza aplicația eFactura, precum și restul aplicațiilor din același ecosistem, trebuie să actualizezi aplicația Expressoft Platform.
Urmează pașii descriși aici pentru a actualiza Expressoft Platform.
- În timpul procesului de actualizare, recomandăm ca stațiile pe care este instalată aplicația de marcaj Expressoft POS să fie pornite.
- La deschiderea aplicatiei de marcaj va fi afișat un mesaj despre actualizarea automată a aplicației POS.
- Recomandăm să efectuezi actualizarea MyBusiness în afara orelor de activitate din locație/ activitate intensă (prânz/ seară). În caz contrar, riști ca aplicațiile POS să ruleze actualizarea automată în timpul vânzării, întrerupând astfel procesul de vânzare pentru un timp estimat de maxim 10 minute.
- Dacă POS-urile nu sunt pornite la momentul actualizării MyBusiness, atunci la pornirea stațiilor de marcaj acestea se vor actualiza automat. Este necesar să lași procesul de actualizare automată să se finalizeze! Dacă întâmpini dificultăți pe parcursul actualizării stațiilor de marcaj POS, te rugăm să ne contactezi!
Vezi mai jos informații despre versiunile acestei aplicații:
Data lansării: 25 martie 2025
Versiunea v300 a aplicației eFactura este lansată pentru a asigura integrarea completă și compatibilitatea cu noul ecosistem de aplicații Expressoft.
Ce trebuie să știi
- Nu există funcționalități noi în această versiune.
- Arhitectura aplicației a fost adaptată pentru a funcționa corect în contextul Expressoft Platform.
- Interfața și comportamentul aplicației rămân neschimbate.
Acces și utilizare
- eFactura este accesibilă din meniul MyBusiness.
- Verifică dacă aplicația este autentificată în SPV (Spațiul Privat Virtual ANAF) înainte de a transmite facturi.
Aceasta este o versiune de aliniere tehnică, fără modificări funcționale, dar esențială pentru interoperabilitatea cu noul ecosistem Expressoft.
Data lansării: 13 februarie 2025
Versiunea 25.2.13 a modulului eFactura din aplicația MyBusiness v2 transmite de acum în Spațiul Privat Virtual (SPV) al ANAF și facturile emise pentru persoanele fizice cu reședința în afara României.

Ce trebuie să știi:
- Transmiterea în SPV se poate face manual sau prin automatizare, în funcție de setările eFactura deja configurate.
- Nu este necesară nicio acțiune suplimentară din partea ta.
Data lansării: 18 decembrie 2024
Versiunea 24.12.18 a modulului eFactura din aplicația MyBusiness v2 respectă cerințele noilor reglementări fiscale (OUG 69/2024), conform cărora toate facturile emise pentru persoanele fizice trebuie transmise obligatoriu către ANAF prin Spațiul Privat Virtual (SPV).
Iată ce trebuie să știi:
- Facturile continuă să fie emise ca și până acum din Expressoft Master, Expressoft POS sau surse externe.
- Transmiterea în SPV se poate face manual sau prin automatizare, în funcție de setările eFactura deja configurate.
- Nu este necesară nicio acțiune suplimentară din partea ta.
La emiterea facturilor pentru persoane fizice, dacă clientul nu solicită completarea CNP-ului, soluția va transmite automat un format numeric valid (13 de zero) către SPV.
Data lansării: 7 octombrie 2024
Versiunea 24.10.7 a modulului eFactura din aplicația MyBusiness v2 vine cu o serie de îmbunătățiri semnificative, cum ar fi:
- Comunică eficient cu furnizorii
Acum poți să trimiți mesaje directe furnizorilor dacă facturile primite necesită ajustări sau refuzuri, totul oficializat prin serviciul SPV al ANAF.

- Urmărește mesajele primite
În coloana Mesaje primite vezi eventualele răspunsuri ale furnizorilor la facturile tale, direct în platformă.
- Organizează-ți facturile pe categorii
La descărcarea facturilor din SPV, poți alege categoriile de furnizori ale căror facturi trimise să le vizualizezi în tabel. Aceste categorii le poți crea în MyBusiness > CRM > Categorii parteneri. Nu uita să aloci partenerii la categoriile dorite!

- Descarcă documentele ușor
Optează pentru descărcarea facturilor în format PDF, XML sau semnătură SPV, totul într-un singur fișier. Folosește opțiunea Rapoarte personalizate pentru a descărca informațiile despre facturi pentru perioada dorită, sub forma unui fișier Excel.

- Descarcă în masă facturile
Tabelele de listare permit acum vizualizarea și descărcarea a până la 100 de facturi simultan.
- Configurează transmiterea
Alege între trimiterea automată sau manuală a facturilorîn Setări eFactura. Pentru trimiterea automată, achiziționează modulul eFactura de la departamentul de vânzări Expressoft.

Data lansării: 12 iunie 2024
Iată îmbunătățirea adusă prin versiunea minoră 24.6.12 a modulului eFactura din aplicația MyBusiness v2:
- Seriile documentelor sunt de acum vizibile în listele de facturi încărcate.
Data lansării: 21 mai 2024
Prin versiunea majoră 24.5.14 am relansat eFactura, modulul care te ajută să transmiți automat facturile electronice către Spațiul Privat Virtual al ANAF. Noua versiune cu o interfață modernizată oferă o soluție simplă și eficientă pentru gestionarea facturilor, în conformitate cu cerințele fiscale privind facturarea electronică.
Accesare
eFactura este un instrument 100% Cloud. Poți accesa modulul prin intermediul unui cont securizat dintr-un browser compatibil, cum ar fi Chrome, Edge sau Safari, cu condiția să ai o conexiune activă la internet. Accesul se face via MyBusiness, prin intermediul meniului Utilitare > eFactura.
Transmitere facturi către și dinspre SPV
Poți să încarci facturile emise de compania ta în SPV și să descarci din SPV facturi emise către compania ta. Poți încărca nu doar facturi emise prin aplicațiile Expressoft (Master și MyCheck), ci și facturi generate prin alte aplicații.
Configurează setările astfel încât facturile să fie transmise automat în SPV în momentul emiterii lor dacă ai licența eFactura, sau transmite facturile manual.
Notificări și atenționări
eFactura te ține mereu la curent cu starea facturilor, oferindu-ți notificări și atenționări pentru erori sau situații în care facturile sunt refuzate de către ANAF.
Data lansării: 26 martie 2024
În mesajul de mail primit pentru facturile care au avut erori la încărcare regăsiți de acum și motivul acelor erori.
Data lansării: 21 decembrie 2023
Modulul eFactura este destinat descărcării facturilor în formatul solicitat de ANAF. eFactura îți permite și trimiterea facturilor din Master sau MyCheck în Spațiul Privat Virtual (SPV) ANAF.
Modulul, disponibil în variantă gratuită, este accesibil din Expressoft MyBusiness.
Consultă manualul de utilizare eFactura v2 pentru a afla detalii suplimentare.
Data lansării: 9 august 2022
De acum, modulul eFactura permite generarea fișierului XML, asociat facturii, pentru a putea fi încărcat în SPV.
Data lansării: 1 iulie 2022
Am lansat modulul eFactura, accesibil din MyBusiness. Acesta îți permite transmiterea facturilor electronice emise către SPV ANAF.
Pentru detalii, te rugăm să ne contactezi!